Jak skutecznie promować firmę w Internecie przez pozycjonowanie strony www?
Trudno mówić o wysokiej skuteczności strony www, jeśli nie generuje ona zysków. Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, kiedy witryna nie jest dobrze widoczna w Internecie. Całe szczęście możemy naprawić tę sytuację między innymi przez skuteczne pozycjonowanie strony www oraz jej właściwą optymalizację techniczną.
Czy warto inwestować w pozycjonowanie strony www?
Pozycjonowanie strony www to proces, który ma na celu dopasowanie witryny w taki sposób, aby była ona przyjazna robotom Google. W tym celu wykorzystuje się teksty napisane pod SEO, korzysta z technik zdobywania tzw. „mocnych linków SEO” oraz przeprowadza inne działania pozycjonerskie, które prowadzą do zwiększenia ruchu na stronie www.
Możemy pozycjonować stronę www na własną rękę (na przykład wykorzystując do tego celu darmowe narzędzia Google takie jak np. Google Search Console, Trends, Analytics) lub zlecić wszystkie działania profesjonalistom, których specjalnością jest pozycjonowanie i tworzenie stron internetowych oraz obsługa stron internetowych. Będą oni wykonywać za nas wszelkie prace zapewniające utrzymywanie wysokiej pozycji strony www w wyszukiwarkach, dzięki czemu będziemy mogli skupić się na innych obszarach promocji firmy. Musimy jednak wiedzieć, że nawet jeśli strona zostanie wypozycjonowana prawidłowo i zacznie przynosić zyski, to nie znaczy, że zawsze tak będzie. Stronę internetową należy bowiem pozycjonować cały czas, aby utrzymać jej wysoką pozycję w rankingu Google. Trzeba też pamiętać, że efekty SEO nie będą zazwyczaj widoczne od razu, tylko będą przybywać falowo.
Pozycjonowanie strony www lokalnie
Pozycjonowanie stron lokalnie wykorzystywane jest w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z firmami usługowymi, których działalność nie jest możliwa bez osobistego kontaktu z klientem (np. restauracje, salony fryzjerskie itp.). W takiej sytuacji należy skupić się na pozycjonowaniu strony www tak, aby dotrzeć przede wszystkim do obiorców lokalnych np. mieszkających czy pracujących w okolicy naszej firmy. Kiedy chcemy pozycjonować stronę internetową lokalnie warto do tego celu wykorzystać Google Maps. Na mapach Google możemy nie tylko wyraźnie wskazać lokalizację firmy, ale również zamieścić inne informacje na jej temat np. katalog usług czy cennik.
Google Maps, czyli jak skutecznie pozycjonować się na mapach Google
Przy użyciu Google Maps możemy przede wszystkim wypozycjonować swoją stronę pod kątem określonej grupy użytkowników. Jest to bardzo efektywne, ponieważ daje nam możliwość skupienia się na osobach rzeczywiście zainteresowanych naszymi usługami. Aby dodać firmę do map Google wystarczy założyć konto Google, a następnie uzupełnić informacje dotyczące naszego biznesu, takie jak lokalizacja firmy oraz opis jej działalności. Co ważne, Google Maps pokazuje użytkownikom wyniki wyszukiwania w oparciu o ich lokalizację, co w przypadku pozycjonowania lokalnego jest bardzo pożądaną opcją.
Jak wypozycjonować sklep internetowy?
Pozycjonowanie sklepu internetowego może okazać się jedynym wyjściem, aby zacząć zarabiać na nim większe pieniądze. Internet wprawdzie daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o sprzedaż produktów online, musimy jednak pamiętać, że tylko wyświetlanie się sklepu na wysokich pozycjach w Google może skutecznie przełożyć się na większą liczbę odwiedzających go użytkowników, czyli naszych potencjalnych klientów. Musimy mieć na uwadze również fakt, że sklepów internetowych w sieci jest bardzo dużo. A niestety kiepsko wypozycjonowany sklep internetowy nie pozwoli nam wybić się na tle innych, podobnych biznesów.
Jeśli chcemy wyróżnić się na tle konkurencji musimy sprawić, aby strona naszego sklepu była nie tylko lepiej napisana pod kątem technicznym, ale również bardziej intuicyjna i przyjazna użytkownikom. Powinna także zawierać wartościową treść, stworzoną pod tzw. frazy kluczowe, czyli słowa kojarzone z naszym biznesem i wyszukiwane najczęściej przez naszych klientów.
Dlaczego warto pozycjonować firmę w Internecie?
Przede wszystkim musimy pamiętać, że niezależnie o tego czego dotyczy nasza strona www, podobnych witryn w sieci prawdopodobnie będzie bardzo dużo. Wizytówka naszego biznesu musi się więc wyróżniać i być właściwie zoptymalizowana pod kątem SEO. Tylko to może nam zagwarantować dodarcie do szerszego grona naszych potencjalnych odbiorców. Warto więc zrobić wszystko, aby rzeczywiście móc zarabiać na stronie internetowej, a nie tylko ją mieć. A nic nie zadziała lepiej dla strony www niż jej efektywne pozycjonowanie, które nie tylko jest tańsze niż tradycja reklama, ale również zapewnia dużo trwalsze efekty.